Friday, April 01, 2005

Puisi Terbaik Cerpen Cinta Remaja.

Image hosted by Photobucket.com

PUISI TERBAIK CERPEN CINTA REMAJA

Semalam aku melihat dua remaja melayuku...
Sedang berdiri ditepi jalan raya.
Saorang lelaki dan saorang perempuan.
Kedua2nya sedang berbual mesra.
Mereka berpakaian sekolah.

Kenderaan bergerak laju kiri dan kanan.
Mereka maseh terus khusyuk berbual.

Kemudian aku melihat....
Mereka mula berpegang tangan diantara satu sama lain.
Dan....
Mereka berpelukan sambil bertemu bibir.
Bibir bertaut rapat
Pelukan semakin erat.

Ramai yang berjalan kiri dan kanan.
Sambil tersenyum sambil merenung.
Satu pandangan yang biasa barangkali.

Aku menundukkan kepala ku.
Dengan langkah perlahan aku berlalu pergi.

Wahai remaja melayu Islam ku...!
Wahai pemuda belia melayu ku...!
Hati ku remuk siapa yang tahu...?
Dan aku tidak dapat berbuat apa-apa!!!

Labels: , , , , , , , , , ,